GIMV neemt Wolf Lingerie over

woensdag 08 januari 2014

Wolf Lingerie Groep, waar de merken Sans Complexe, Rosy, Billet Doux en Playboy onder vallen, wordt overgenomen door de Belgische investeringsmaatschappij GIMV. Dat meldt Fashionmag.

Samen met de Franse regionale investeringsmaatschappij Alsace Capital heeft het bedrijf een meerderheidsaandeel van 65 procent in de Franse ondergoedproducent genomen.

Directeur Remy Wolf blijft aan het roer van het bedrijf. Hij heeft nog steeds 30 procent van de aandelen in handen. Met de investering wil Wolf Lingerie nationaal en internationaal uitbreiden.

De totale omzet vorig jaar was 56 miljoen euro. Binnen vijf jaar wil het bedrijf de omzetgrens van 100 miljoen euro te bereiken. Dochtermerk Sans Complexe zou onder meer plannen hebben voor de lancering van een webshop in Zuid-Korea.

Wolf Lingerie werd in 1947 opgericht in Straatsburg. Het bedrijf ontwerpt, produceert en distribueert lingerie. Voornamelijk voor de eigen merken Rosy, Sans-Complexe, Oups, Billet Doux en Jardin Secret, maar het bedrijf ontwerpt ook voor de grootdistributie en internationale merken. Wolf nam onlangs ook de Playboy-licentie over. Het bedrijf heeft ongeveer 180 mensen in dienst.