Gillier vertrekt bij Comptoir des Cotonniers

donderdag 19 december 2013

Amélie Gillier, oprichtster van Zadig & Voltaire en oud-studio directeur bij Kenzo, verlaat haar positie als creatief directeur bij het Franse label Comptoir des Cotonniers, meldt WWD. Het label maakte in februari dit jaar bekend dat Gillier aan het hoofd zou gaan staan van de ready-to-wear vrouwencollectie en de accessoirelijn. Ook zou Gillier verantwoordelijk worden voor het imago en visual identity van Comptoir des Cotonniers.

Het afscheid tussen het in 1995 opgerichte Comptoir des Cotonniers en Amélie Gillier is volgens het label vriendschappelijk verlopen. Gillier zou zich meer willen focussen op persoonlijke projecten. Door wie Gillier zal worden opgevolgd, is nog niet bekend.

Gillier heeft Comptoir des Cotonniers het afgelopen jaar vernieuwd, wat te zien was in een meer donkere, rock 'n'roll-stijl voor de herfst-/wintercollectie. Vorige maand maakte het label al bekend dat Nancy Pedot, oud-CEO bij Gymboree Corporation en The Party City Corporation, aan de slag zou gaan als CEO voor zowel Comptoir des Cotonniers als ondermodemerk Princesse Tam.tam. Beide labels zijn onderdeel van de Japanse Fast Retailing groep, met onder andere Helmut Lang en Uniqlo.