Groei voor Moncler in Q3

vrijdag 08 november 2013

Het Italiaanse modebedrijf, bekend van zijn donzen jassen, boekte in het derde kwartaal een omzetstijging van 16,9 procent naar 92,6 miljoen euro. Hoewel dat minder is dan in het tweede kwartaal, toen het een omzetstijging van 22,6 procent realiseerde, presteert Moncler boven de markt.

Meerderheidsaandeelhouder Eurazeo zei dat Moncler in alle regio's, waaronder Japan en de Verenigde Staten, groeide ondanks het negatieve effect van de wisselkoersen.

In de eerste negen maanden van dit boekjaar steeg de omzet met 18 procent en groeide het eigen winkelnetwerk met 15 nieuwe vestigingen, waaronder een flagship store in Parijs en een winkel in Istanbul. Moncler telt inmiddels 98 eigen winkels, vergeleken met 79 een jaar geleden.

Dit is goed nieuws voor Moncler, dat eind dit jaar de beurs op gaat met zo'n 25 tot 30 procent van de aandelen. Volgens bronnen van WWD zou het bedrijf zo'n 2 miljard euro waard kunnen zijn. Naast het Italiaanse Eurazeo behoudt Moncler topman en creatief directeur Remo Ruffini zijn aandeel van 32 procent in het bedrijf. Overige aandeelhouders zijn investeringsfondsen The Carlyle Group met 17,8 procent en Progressio Investimenti met 4,9 procent.