H&M tilt mannenmode naar hoger plan

maandag 14 juli 2008

Zweeds modeconcern Hennes & Mauritz vindt het tijd worden dat de man hipper gekleed gaat. En wat betreft het gros van de mannelijke bevolking kunnen we de Zweden geen ongelijk geven. Vanaf dit seizoen tilt H&M in dertig winkels wereldwijd de mannenmode naar een volgend plan. Hoe? Met een nieuwe, altijd ge-update collectie krijgen mannen toegang tot de meest hippe trends. Het wordt high fashion voor een betaalbare prijs.

Ann-Sofie Johansson, hoofddesigner bij H&M vindt het een spannend concept met een veel uitdagender modelevel dan de heren tot nu toe van H&M gewend zijn. "Mannen worden steeds modebewuster en durven meer op het gebied van details en silhouetten. Dat is fantastisch om te zien." Bij de nieuwe hippe collectie moeten we denken aan jumpsuits en nepbont. Broeken gaan van skinny tot Jodhpur en bootcut.

De collectie is vanaf midden september verkrijgbaar in Oostenrijk, België, Canada, China, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Italië, Japan, Nederland, Spanje, Zweden, Zwitserland, Verenigd Koninkrjk en de Verenigde Staten.