Hugo Boss verkoopt 6 procent meer in 2013

vrijdag 07 februari 2014

De Hugo Boss groep noteerde over het boekjaar 2013 een verkoopstijging van 6 procent en een een eveneens significante omzetstijging, en haalde daarmee haar eigen targets. Dat blijkt uit voorlopige cijfers die de groep bekent maakte. Het vierde kwartaal heeft hier duidelijk aan bijgedragen. In dat kwartaal groeide de verkoop met 7 procent (of 10 procent gecorrigeerd voor plaatselijke valuta) ten opzichte van 2012, van 607 miljoen euro naar 649 miljoen euro.

'We zijn afgelopen jaar flink vooruit gegaan dankzij onze investeringen in onze eigen winkels en het versterken van de premium en luxe imago dat we geven aan ons kernlabel Boss,” meldt CEO Claus-Dietrich Lahrs. “Gezien de positieve resultaten in het vierde kwartaal, hebben we alle reden om vertrouwen te hebben in het komende jaar.”

In het complete boekjaar 2013 zag de Hugo Boss groep de verkoop stijgen met 6 procent, gebaseerd op voorlopige cijfers en gecorrigeerd voor plaatselijke valuta. In euro's is dit een verkoopgroei van 4 procent, van 2,3 miljard euro in 2012 naar 2,4 miljard euro in 2013. Over het hele boekjaar 2013 droegen bijna alle regio's en ditributiekanalen, behalve de verkoop via groothandel, bij aan de gestegen verkoopcijfers. De EBITDA-marge (de winst voor rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie als percentage van de omzet, red.) steeg met 7 procent van 528 miljoen euro in 2012 naar 565 miljoen in 2013. De netto financiële schulden daalden met 73 miljoen euro naar 57 miljoen euro.