Inretail Award voor scriptie over ‘Responsiveness’

woensdag 26 maart 2014

Tijdens de diploma-uitreiking van TMO Fashion Business School is de Inretail Award toegekend aan de beste TMO-scriptie van het afgelopen semester. De prijs werd toegekend aan de studenten Tamara de Haard en Tessa Koster, die hun scriptie schreven over het onderwerp ‘Responsiveness’.

De jury, bestaande uit branchevertegenwoordigers Edwin Belt (InRetail), Björn Hillerström (Oger Holding) en Rolf Bruins (TMO), roemde de scriptie vanwege het feit dat het een zeer actueel onderwerp betreft, over de vraag of zelfstandig ondernemers door samenwerking dezelfde ketenvoordelen kunnen behalen als fast fashion bedrijven. De auteurs ontwikkelden een model – het Responsiveness Collaboration Model - dat zelfstandig ondernemers, in samenwerking met merken en fabrikanten, in staat stelt om het reactievermogen richting klant te versnellen en meer met diens input te doen. Dit door middel van een systeem van transparantie en van geven en nemen. Jurylid Edwin Belt (Inretail): ‘Er is extra waarde toegevoegd door het testen van het zelf ontwikkelde Responsiveness Collaboration Model, aan de hand van een praktijkcase waar de auteurs in samenwerking met de ondernemer via een eigen test aangetoond hebben dat via hun samenwerkingsmodel positieve resultaten behaald kunnen worden’.

Naast de Inretail Award is de Tias Nimbas ‘Women in Business’ scholarship toegekend aan studente Britt Kühne. Tias Nimbas en TMO hebben een samenwerkingsovereenkomst, waardoor afgestudeerden van TMO aanspraak kunnen maken op een scholarship t.w.v. €5.000,- voor de Masteropleiding aan Tias Nimbas Business School. Britt heeft de selectieprocedure van Tias Nimbas met verve doorstaan en start binnenkort met haar Masteropleiding.

Tamara, Tessa en Britt maken onderdeel uit van de bijna 100 TMO studenten die afgelopen vrijdag het internationaal erkende diploma ‘Bachelor of Business Administration (BBA) in Fashion’ in ontvangst namen.

Over TMO Fashion Business School
TMO is dé hbo-opleiding voor commerciële managementfuncties in fashion. TMO ontstond ruim 25 jaar geleden vanuit de vraag om het ánders te doen in de modebranche. Door vandaag een antwoord te hebben op de vragen van morgen, kunnen we ook in de toekomst pionierend en ondernemend het verschil maken in Fashion Business.