Jaaromzet Yoox stijgt 21 procent

donderdag 06 februari 2014

De omzet van luxewebshop Yoox is het afgelopen jaar 21 procent gestegen naar 456 miljoen euro. Dat meldt Reuters.

Het Italiaanse internetbedrijf dankt de sterke jaarcijfers voornamelijk aan de groei in Europa en de prestaties van multi-brandwebsites yoox.com, thecorner.com en shoescribe.com. In vergelijking met 2012 steeg de omzet van de webshops 25,3 procent naar 328,2 miljoen euro. Gezamenlijk zijn de websites goed voor 72 procent van de totale omzet van het bedrijf.

De omzet van de bedrijfstak waar de monobrand-webshops onder vallen die het internetbedrijf runt voor modehuizen als Valentino, Dolce & Gabbana en Armani steeg 11,9 procent naar 127.4 miljoen euro. Met de lancering van Brioni.com op 18 november runt Yoox in totaal 37 webwinkels voor luxemerken.

Yoox.com zelf is nog altijd de grootste inkomstenbron voor het internetbedrijf, laat oprichter en CEO Federico Marchetti in een verklaring weten. Een andere grote groeifactor is m-commerce. Volgens de ondernemer is 40 procent van het totale verkeer in de webshops is afkomstig van smartphones.

De winstcijfers van Yoox worden 5 maart bekendgemaakt.