Jack & Jones krijgt goedkopere broer

maandag 31 maart 2014

Jack & Jones, een mannenmodemerk van het Deense modeconcern Bestseller, krijgt een goedkopere sublijn. Ook moeten de doorlooptijden sneller zijn.

Het merk gaan zich richten op bestaande Jack & Jones klanten in Europa. De verkoopprijzen van het breigoed, de T-shirts en truien, zullen zo'n 20 tot 30 procent lager liggen dan bij de reguliere lijn van het merk.

De collectie zal worden verkocht via één sales manager, die momenteel nog wordt gezocht. "We willen nog agressiever zijn op de markt," zegt Dennis Birk Jørgensen, international sales manager van Bestseller, tegen Drapersonline.com.

Het Deense bedrijf Bestseller lanceerde het afgelopen boekjaar al flink wat nieuwe labels. In januari 2013 werden Little Pieces, voor meisjes van drie tot twaalf jaar, Only's submerk Jacqueline de Yong, Objects 'undercoverlabel' First, jeansmerk Noisy May en plussizelabel Junarose werd voor het eerst geshowd, in Berlijn. Onlangs werd bekend dat Bestseller ook komt met herenmodemerk Only & Sons en jongenslabel LP Boys. Met de nieuwe labels wil Bestseller vooral een breder publiek aanspreken.