Juicy Couture krijgt nieuwe eigenaar

dinsdag 08 oktober 2013

Juicy Couture wordt door eigenaar Fifth & Pacific verkocht aan de Authentic Brands Group voor 195 miljoen dollar (143,8 miljoen euro). Dat heeft Fifth & Pacific gisteren bekend gemaakt. Het merk, dat bekend werd om zijn velours trainingspakken, is uit de gratie en pogingen van Fifth & Pacific om het Californische merk nieuw leven in te blazen zijn mislukt.

In 2012 daalde de omzet van Juicy met 6,4 procent naar 498,6 miljoen dollar (367,6 miljoen euro). In de eerste helft van het lopende boekjaar daalde de omzet nog verder, met 10,7 procent.

Fifth & Pacific besloot Juicy te verkopen zodat het zich kan concentreren op Kate Spade, dat momenteel hard groeit. Het uit New York afkomstige accessoiremerk zag de omzet in de eerste helft van dit jaar met 64,3 procent groeien. "Uiteindelijk gaat het erom dat Kate Spade zo volledig mogelijk wordt ontwikkeld," zai Fifth & Pacific topman William McComb over de beslissing het merk te verkopen.