Kering neemt belang in Tomas Maier

dinsdag 19 november 2013

Het Franse luxeconcern gaat een samenwerking aan met de van oorsprong Duitse ontwerper om zijn gelijknamige merk te ontwikkelen. Dat meldt Women's Wear Daily.

Volgens bronnen van WWD gaat Kering een aanzienlijk belang nemen in Tomas Maier, die in Florida gevestigd is. Om welk bedrag het gaat is niet bekend, maar Kering zou een grote investering doen in het merk om met de uitbreiding ervan te helpen.

Maier richtte zijn merk op in 1997. Momenteel telt het twee eigen winkels, een in Palm Beach in Florida en een in East Hampton op Long Island, en is het ook verkrijgbaar via zo'n honderd boetieks en warenhuizen. Geschat wordt dat het merk minder dan 10 miljoen dollar omzet genereert. Kering is van plan van Tomas Maier een lifestylemerk te maken, aldus WWD. Op dit moment staat het merk voornamelijk bekend om zijn breisels en badmode.

Maier werkte voorheen voor modehuizen als Sonia Rykiel, Guy Laroche, Hermès en Bottega Veneta. Als creatief directeur van Bottega Veneta, waar hij in 2001 aan de slag ging, was hij verantwoordelijk voor de immense populariteit die het merk de afgelopen jaren genoot. Van eind 2009 tot eind 2012 groeide het merk met 134 procent. Voor Kering reden genoeg om het vertrouwen in Maier opnieuw te bewijzen met deze investering.