Levi's verdubbelt winst in Q3

maandag 07 oktober 2013

Groei in Noord en Zuid Amerika heeft Levi's geen windeieren gelegd. De Amerikaanse jeansspecialist boekte in het derde kwartaal een omzetstijging van 3,7 procent naar 1,14 miljard dollar (840 miljoen euro) terwijl de winst voor het derde opeenvolgende kwartaal verdubbelde naar 57,1 miljoen dollar (42,1 miljoen euro).

De omzet in Noord Amerika steeg met 4,6 procent naar 679 miljoen dollar (500,4 miljoen euro), terwijl de Europese omzet met 3,4 procent steeg naar 275 miljoen dollar (202,3 miljoen euro). Zonder het effect van koersschommelingen meegerekend daalde deze echter met 1 procent. In de regio Azië en Australië bleef de omzet onveranderd, maar zonder de effecten van de wisselkoers meegerekend steeg deze met 6 procent.

In een interview met WWD zei Levi's topman Chris Bergh dat het laatste kwartaal uitdagingen met zich mee brengt. Inflatie steekt de kop op en er zal minder voetverkeer zijn in de winkels dus zal het merk moeten investeren in product innovatie en advertenties om klanten te trekken, aldus Bergh.

In het afgelopen kwartaal investeerde Levi's al 17 procent meer in adverteren en promoties, mede als gevolg van de lancering van de nieuwe Revel shapewear spijkerbroek. Verwacht wordt dat advertentie- en promotionelekosten in het vierde kwartaal 5 procent hoger zullen zijn dan de omzet.