Mango verlaagt omzetprognose komende vier jaar

dinsdag 15 juli 2014

De Spaanse moderetailer Mango heeft de verwachtingen voor de komende vier jaar bijgesteld en heeft de omzetprognose verlaagd. Reden hiervoor is dat het langer gaat duren voordat de targets van de nieuwe kledinglijnen worden gehaald.

In een interview met Reuters zei CEO Enric Casi dat het bedrijf 'iets te optimistisch' was geweest en meer 'conservatieve criteria' toepast op de omzetverwachtingen. "Het zal een paar jaar duren voordat de nieuwe lijnen een omzet per vierkante meter ratio bereiken die gelijk is aan onze eerdere prognose."

Mango lanceerde vorig jaar als onderdeel van zijn tien jaren plan een kinderkleding- en een lingerielijn. Aanvankelijk had het bedrijf voor 2017 een omzet van 4,97 miljard euro voorspeld, maar heeft deze nu naar beneden bijgesteld naar 3,27 miljard euro.

In 2013 groeide de omzet minder hard als gevolg van de lancering van de nieuwe lijnen, waaronder ook een sportlijn. De omzet bedroeg 1,85 miljard euro, in tegenstelling tot de eerdere prognose van 1,98 miljard euro.