Meer groei voor Longchamp

vrijdag 04 oktober 2013

Het luxe Franse tussenbedrijf Longchamp heeft het afgelopen boekjaar een omzetstijging van 16 procent geboekt. Volgens topman Jean Cassegrain is dit vooral dankzij de betaalbare luxe die het bedrijf biedt.

"Dit is geen tovenarij," zei Cassegrain in een interview met Bloomberg. 'Een van de krachten van het merk' is het leveren van luxe voor minder geld.

Terwijl luxemerken als Louis Vuitton - LVMH boekte afgelopen jaar een omzetstijging van veertien procent, twee procent minder dan Longchamp - hun expansieplannen staken en de prijzen opschroeven, doet Longchamp het tegenovergestelde.

Longchamp, vooral bekend vanwege de Le Pliage tas, gaat nu juist op grote schaal uitbreiden. Er komen vestigingen in Rome, Tel Aviv, Abu Dhabi, Sao Paolo, München en Barcelona. Onlangs opende het merk zijn grootste Europese boetiek in Londen. Volgens Cassegrain duurde het lang voordat de juiste locaties gevonden werden.