Minder omzet LVMH in Q3

woensdag 16 oktober 2013

Het Franse luxeconcern rapporteerde voor het derde kwartaal van het lopende boekjaar een omzetstijging van 1,7 procent naar 7,02 miljard euro. Dat is minder dan het bedrijf in de afgelopen twee kwartalen boekte (+5,5 en +5,7 procent) en ook minder dan analisten hadden verwacht. De resultaten werden na sluiting van de markt bekend gemaakt.

De groei vertraagde met name in LVMH's mode en lederwaren divisies, waar merken als Louis Vuitton en Celine onder vallen. De divisie rapporteerde in de eerste negen maanden van het jaar een vergelijkbare omzet van 4 procent, terwijl het eerste halfjaar een omzetstijging van 5 procent opleverde. Analisten hadden een omzetgroei van minstens 7 procent verwacht, meldt Reuters.

De verminderde groei van de divisie is volgens analisten het gevolg van pogingen van het concern om het merk Louis Vuitton te herpositioneren als ultra-luxemerk. Dat hiervoor achttien maanden zouden worden uitgetrokken, volgens LVMH, wist men, maar analisten zijn toch teleurgesteld in het resultaat en dit zal vandaag zichtbaar worden in de waarde van de aandelen, aldus Reuters.

Ondertussen blijft Celine goed groeien, dankzij diens schoenen- en tassenlijnen, terwijl Fendi zich op bont blijft concentreren, aldus het concern.

Verder zei LVMH dat Europa 'goede veerkracht' vertoonde in het derde kwartaal, terwijl de Verenigde Staten en Azië fors bleven groeien.