Moda Operandi haalt 20 miljoen op

donderdag 12 december 2013

Luxewebshop Moda Operandi heeft 20 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde. Dat meldt WWD.

Onlangs werd al bekend dat investeerders 77 miljoen dollar in het Italiaanse internetbedrijf pompten. De meest recente investering is afkomstig van bestaande investeerders, waaronder LVMH en Condé Naste.

Moda Operandi stelt consumenten in staat om mode rechtstreeks van de catwalk te bestellen. Het modebedrijf gaat de financiering gebruiken om uit te breiden. In het derde kwartaal van 2014 wordt een nieuwe website gelanceerd. Ook gaat het modebedrijf meer in mobiel shoppen investeren.

“We blijven de technologische tak en de modische tak van de industrie combineren,” aldus CEO Deborah Nicodemus. De webshop werd in 2010 opgericht als exclusieve manier om catwalk looks vooruit te bestellen. Vorig jaar startte het bedrijf ook met de verkoop van mode van het seizoen. “Outfits rechtstreeks van de catwalk bestellen blijft ons DNA, maar we willen onze consument zo uitgebreid mogelijk bedienen," aldus Nicodemus.

De omzet van de luxewebshop is dit jaar tot nu toe met 130 procent gestegen. Tijdens Black Friday en Cyber Monday behaalde het bedrijf een omzetplus van 400 procent. Oktober was Moda Operandi’s sterkste maand, de maand waarin onder andere de Parijse modeweek viel. De topvrouw verwacht een omzetgroei van 78 procent in 2014.