Mulberry lanceert tassenlijn met Cara Delevingne

woensdag 19 februari 2014

In een poging nieuwe stimulans te geven aan de tassenverkoop heeft het Britse luxemode-en accessoiremerk Mulberry een nieuwe tassencollectie gelanceerd met het Britse model Cara Delevingne.

Afgelopen maand gaf Mulberry een winstwaarschuwing in verband met tanende vraag in Zuid Korea en competitie van merken die tijdens het kerstseizoen flink gingen afkorten. CEO Bruno Guillon had de prijzen al omhoog gegooid om het merk in het hogere luxesegment te kunnen positioneren. Ook heeft het bedrijf meer winkels in het Verre Oosten geopende om daarmee gefortuneerde Aziatische klanten te kunnen dienen.

De collectie die het huis met het populaire model Cara Delevingne, die reeds het gezicht van het merk is, ontwierp bestaat uit tassen in drie verschillende maten en in drie verschillende uitvoeringen. De basis is een tas die op drie verschillende manieren gedragen kan worden: als rugzak, schoudertas en handtas.

De collectie werd onlangs bij Mulberry in Londen gelanceerd. De prijzen beginnen vanaf 890 pond (1.083 euro) en lopen op tot 2.500 pond (ruim 3.000 euro).