Net-a-Porter wil mogelijk sportafdeling openen

vrijdag 18 april 2014

Net-a-Porter wil later dit jaar een sportafdeling openen waarin tientallen merken worden ondergebracht. De nieuwe afdeling krijgt geen eigen website, maar wordt onderdeel van het huidige Net-a-Porter. Dat meldt althans WWD. Een woordvoerster van de webshopgigant wilde het bericht niet bevestigen, aldus het modevakblad.

Net-a-Porter is sinds 2010 in handen van luxeconglomeraat Compagnie Financière Richemont en gespecialiseerd in designercollecties van merken als Valentino, Alexander McQueen, Isabel Marant, Chloé en Marc Jacobs. Op dit moment kunnen klanten al terecht op de website voor sportkleding van onder andere Stella McCartney en T by Alexander Wang. Samen met de nieuwe afdeling zouden echter ook nieuwe merken aan Net-a-Porter worden toegevoegd.

In de Verenigde Staten groeide de markt voor sportkleding in 2013 met 9 procent, terwijl de markt voor gewone kleding met 1 procent steeg. Dat laten cijfers van onderzoeksbureau NPD Group zien. Modehuizen als Dior en Chanel lanceerde sneakercollecties, terwijl ontwerpster Mary Katrantzou net een collectie voor Adidas Originals heeft gepresenteerd en andere modebedrijven als H&M hun sportcollecties verder uitbreidden.