New Look winst Q3 vlak

dinsdag 11 februari 2014

New Look heeft zijn tegenvallende verkoopcijfers wegens het ongewoon warme najaar- en winterweer en het felle afprijsklimaat in het derde kwartaal kunnen redden dankzij een sterke online kerstverkoop. In vergelijking met hetzelfde kwartaal vorig jaar bleef de winst met 83,3 miljoen pond (100 miljoen euro) gelijk.

Gekeken naar de eerste negen maanden van het lopende boekjaar steeg de winst 9,9 procent in vergelijking met een jaar eerder. De omzet steeg 5 procent in het derde kwartaal. De omzetplus is grotendeels te danken aan de online verkoop, die het afgelopen kwartaal meer dan 50 procent steeg. “We zijn tevreden met onze presentatie in dit moeilijke kwartaal,” aldus CEO Andes Kristiansen in een verklaring.

De topman liet weten optimistisch te zijn over het vierde kwartaal en volgend boekjaar. Dit voorjaar opent New Look namelijk twee winkels in Shanghai en Peking. Het bedrijf, dat in 1969 werd opgericht en eigendom is van private equity bedrijven Apax en Permira en oprichter Tom Singh, heeft inmiddels 1.104 winkels wereldwijd.