Omzet Burberry stijgt 21%

dinsdag 17 januari 2012

De totale omzet van het Britse luxegoederenconcern Burberry is in het derde kwartaal, dat liep van 1 oktober tot en met 31 december, van het lopende boekjaar gestegen met 21 procent naar 574 miljoen pond (691 miljoen euro).

De retailomzet, goed voor 70 procent van de totale omzet, steeg met 23 procent naar 417 miljoen pond (502 miljoen euro). De vergelijkbare omzet nam met 13 procent toe.

Het modehuis dankt de omzetstijging aan uitstekende resultaten van flagshipstores in Londen, Parijs, Beijing en Hong Kong. Met name jassen en grote lederengoederen deden het afgelopen kwartaal goed, maar ook de verkoop van knitwear, mannenaccessoires, pakken en horloges groeide sterk.

De groothandelspraktijken van het modelabel namen met 15 procent toe naar 130 miljoen pond (157 miljoen euro). De wholesale omzet viel het eerste half jaar van het lopende boekjaar tegen, maar in het derde kwartaal kon Burberry profiteren van de verbeterde supply chain.

Gedurende het derde kwartaal heeft Burberry zes eigen winkels geopend in Parijs en São Paulo en er vier gesloten. Aan het einde van het derde kwartaal had het in 1856 opgerichte modehuis 189 eigen winkels, 208 shop-in-shops, 46 outlets en 56 franchise winkels.