Omzetgroei van 45% voor Tom Tailor

dinsdag 10 januari 2012

Het Duitse modebedrijf Tom Tailor kan terugkijken op 2011 als een sterk financieel jaar. In vergelijking met 2010 steeg de omzet van het merk in het retailsegment met 45 procent. Meegerekend zijn de winkels die langer dan een jaar open zijn en de webshop van het bedrijf. De like-for-like omzet steeg met 7 procent.

Met name het vierde kwartaal van 2011 bleek een belangrijke periode voor Tom Tailor. De omzet van het merk steeg in de Kerstperiode met 39 procent. Op like-for-like basis groeide de omzet met 10,7 procent. Daarmee wist Tom Tailor de tegenvallende omzetcijfers in het derde kwartaal van 2011 te compenseren. De omzet groeide in dat kwartaal met 16,8 procent naar 118,6 miljoen euro door ongunstige weersomstandigheden en sterke vergelijkbare cijfers van vorig jaar.

In het persbericht vergelijkt het merk zijn omzet met de Duitse textielhandel, die 2011 eindigde op hetzelfde niveau als 2010. ”In 2011 is Tom Tailor is gegroeid in het retailsegment. We houden vast aan onze expansiestrategie en zijn er opnieuw in geslaagd om ons te onderscheiden van de concurrentie op een like-for-like basis, zowel in onze winkels als online. We zijn trots op deze ontwikkeling en zien het als een stimulans voor de toekomst,” aldus Dieter Holzer, CEO van Tom Tailor.

Het Duitse modebedrijf Tom Tailor werd in 1962 opgericht. Het merk is fors aan het expanderen en telde aan het eind van boekjaar 2011 248 winkels in Europa, ten opzichte van 158 aan het einde van 2010. Het merk heeft 155 franchises, 1726 shop-in-shops en meer dan 6000 verkooppunten.