Omzetplus voor Supergroup in Q2

vrijdag 08 november 2013

Supergroup is hard op weg om het vertrouwen van investeerders terug te winnen. Na een mindere periode waarin het moederbedrijf van kledingmerk Superdry kampte met interne problemen, stijgt de omzet weer zoals voorheen.

De retailomzet van Superdry steeg in het tweede kwartaal 20 procent naar 63,5 miljoen pond (76,1 miljoen euro). De omzet uit groothandel nam 16,7 procent toe naar 53,1 miljoen pond (63,7 miljoen euro). Het merk overtrof daarmee de prognose van analisten.

Dankzij de sterke groeicijfers zijn ook de aandelen van Supergroup gestegen. Na een stijging van 230 procent begin 2010, maakte het merk een diepe daling door in 2012. De negatieve berichten over omzetdalingen door voorraadproblemen, de mislukte implementatie van een nieuw voorraadsysteem en het vertrek van CEO Theo Karpathios wegens problemen met oprichter Julian Dunkerton zorgden ervoor dat beleggers het vertrouwen in Supergroup kwijtraakten.

Sinds begin dit jaar is de aandelenkoers weer flink toegenomen met 116 procent. De aandelen sloten gisteren op 1,206 pence (1,45 euro). Het modebedrijf, dat 173 eigen winkels heeft en verkocht wordt in 100 landen wereldwijd, heeft een geschatte waarde van 968 miljoen pond (1,16 miljard euro).