Retail

Gedurfd, briljant, blauw: Hoe de kleur van het jaar 2027 een nieuwe standaard zet voor merkactivaties

Een gedurfde, verzadigde kleur die een fysieke ruimte overneemt, heeft iets onmiskenbaar magnetisch. WGSN's Kleur van het Jaar 2027, Luminous Blue, bewijst dit op spectaculaire wijze. Beschreven als 'zowel mysterieus als excentriek', is dit rijke, krachtige blauw een baken geworden voor merken die gedurfd genoeg zijn om kleur te gebruiken als...

bezig met laden...

Mode

Plagiaatstrijd om voetbalshirt: Heeft een rechtszaak zin?

Belgische voetbalclub Beerschot staat volop in de schijnwerpers en niet op de manier die ze willen. De heuglijke onthulling van een limited edition shirt wordt overschaduwd door de beschuldigingen van plagiaat. Britse ontwerper Diana al Shammari is van mening dat haar werk is gekopieerd en hint op juridische stappen. FashionUnited vroeg een...

bezig met laden...

BusinessMember

Europees luxe: Nieuw rapport onthult de uitdagingen en groeiperspectieven

Europese topmerken en luxemerken vertegenwoordigen vijf procent van het Europese bbp, oftewel 986 miljard euro. Dit cijfer, afkomstig uit een nieuw rapport van de European Cultural and Creative Industries Alliance (ECCIA), in samenwerking met het Comité Colbert en Bain & Company, is een stijging van 1 procent ten opzichte van 2018. Hoewel deze...

bezig met laden...

Mode|OPINIE

Outdoor in de modewereld: Een verhaal van pieken en dalen

Outdoorkleding en mode komen al jaren samen. Dit is duidelijk te zien in trends zoals Gorpcore en modieuze functionele kledingstukken. Wat consumenten nu als vanzelfsprekend combineren, plaatst merken en retailers echter vaak in een strategisch dilemma. Segmentgrenzen blijven vrij rigide in de retail Gorpcore is slechts het nieuwste voorbeeld...

bezig met laden...