Oplossing voor retouren reductie webshops

vrijdag 28 maart 2014

De oplossing voor het substantieel reduceren van retouren bij fashion webshops.
Online winkelen is gemakkelijk, maar het probleem van online fashion winkelen is dat de consument het product niet kan passen voordat het wordt besteld. Zo wordt door de consument vaak òf de verkeerde maat besteld òf worden meerdere maten besteld, in de hoop dat er één maat tussen zit die past. Hierdoor ontvangen fashion webshops vele retourzendingen. Dit komt vooral, doordat kledingmerken voor dezelfde maat, verschillende afmetingen gebruiken. Een bijkomend nadeel is ook, dat vele kledingstukken ‘onder handen’ zijn, en dus niet verkocht kunnen worden voordat deze weer op voorraad zijn bij de fashion webshop.

FASHIONFITR
Met fashionfitr is dit probleem verholpen. Het concept is simpel. Op het moment van bestelling wordt de klant gevraagd naar het merk en de maat van een vergelijkbaar product dat men bezit. Fashionfitr vergelijkt de afmetingen van dat kledingstuk met de maatvoering van de bestelling, en geeft vervolgens het bijpassende maatadvies (zie animatie fashionfitr). Op deze manier wordt de kleding altijd besteld in de juiste maat. Dit voorkomt teleurstellingen bij de klant, en bespaart daarnaast een hoop handelingen en kosten!

Fashionfitr wordt in de webshop van de aanbieder geïntegreerd en kan, desgewenst, worden aangepast in de stijl van de shop.

VOORDELEN
Fashionfitr zorgt voor een substantiële vermindering van retouren, dat leidt tot aanzienlijke kostenbesparingen voor fashion webshops. Daarnaast wordt het milieu minder belast, doordat er o.a. minder transportkosten en verpakkingsmaterialen nodig zijn. Door het aanbieden van fashionfitr als service, wordt het online winkelen voor bestaande klanten, maar ook voor nieuwe klanten, een stuk prettiger en makkelijker.


www.fashionfitr.com