Pinko breidt imperium uit in het Midden en Verre-Oosten

vrijdag 06 december 2013

Modeconcern Pinko, dat bestaat uit zo'n 800 verkooppunten wereldwijd, breidt verder uit met winkelopeningen in het Midden-Oosten, China en Turkije. Pinko-oprichter Pietro Negra zegt dat de regio's strategische markten vormen voor het van oorsprong Italiaans modelabel. Negra wil daarom bij de uitbreiding op deze regio's focussen.

Pinko opende twee nieuwe winkels in het Midden-Oosten: één in Doha, Qatar en een tweede in Abu Dhabi, de Verenigde Arabische Emiraten. Een derde winkel in de regio staat gepland voor begin 2014 in Khobar, Saudi Arabië. Ook in China en Turkije is het modebedrijf bezig aan een opmars. In China openden de afgelopen jaren negentien boetieks en zes shop-in-shops en er staan nog eens vier boetieks in de planning voor december 2013.

Bij eerdere winkelopeningen in China zei het modebedrijf al te verwachten dat de Chinese markt in luxe goederen groter zal worden dan die in Japan. Daarom is de doelstelling om in dit land vóór 2015 40 tot 45 verkooppunten te hebben gerealiseerd. Tenslotte opende Pinko in Turkije tot nu toe drie boetieks, waar volgend jaar nog een vierde aan wordt toegevoegd.