Rabobank: Winkeliers moeten samenwerken

dinsdag 08 oktober 2013

De Nederlandse detailhandel zal volgend jaar nog steeds een moeilijke tijd hebben. Dat blijkt uit de sectorprognoses voor het bedrijfsleven 2014 van de Rabobank. Economische groei is geen vanzelfsprekendheid. Bedrijven moeten daar rekening mee houden, stelt de bank.

De particuliere consumptie zal in 2014 met 1,5 procent krimp iets minder dalen dan voorgaande jaren. Als gevolg daarvan zal de afzet van de detailhandel in 2014 wel opnieuw afnemen.

Rabobank spoort ondernemers aan om te vernieuwen en innoveren door samenwerking.”Twee weten meer dan één. De kracht van het collectief leidt vaak tot verrassend nieuwe inzichten en een sterker en sneller innovatieproces,” blijkt uit de MKB-visie ‘Meer kansen door samen vernieuwen’ van de Rabobank. Ondernemers kunnen bijvoorbeeld samenwerken met bedrijven uit andere branches, samenwerken met klanten of samenwerken met partners in de keten.