Scotch & Soda richt pijlen op VS

donderdag 31 oktober 2013

Onlangs opende het Nederlandse modelabel Scotch & Soda al een winkel in Seattle. Het bedrijf heeft ook plannen voor nieuwe filialen in Denver en Portland. In totaal heeft het merk nu twaalf winkels in de Verenigde Staten, meldt WWD.com.

Bij de overname van Scotch & Soda door Sun Capital Partners in 2011 was al duidelijk dat het merk zich op internationale expansie ging focussen. "Sun Capital heeft ons geholpen onze groei te versnellen. Dat is waar ze voor zijn," zegt brand manager Alex Jaspers in een zeldzaam interview met WWD.

Scotch & Soda verwacht dat de Amerikaanse markt een van de belangrijkste afzetgebieden wordt voor het merk. Afgelopen zomer startte het label al met een Amerikaanse webshop. Onlangs werd Tony Strippoli benoemd als manager voor de Verenigde Staten. Volgens Alex Jaspers wordt iedere werknemer, waaronder personeel voor in de winkels, naar Amsterdam gevlogen voor een training. Deze investering moet van de werknemers een 'echte aanhanger van de Scotch & Soda-filosofie' maken.