Uitbreiding voor sneakermerk Pastry

donderdag 16 januari 2014

Pastry, het Amerikaans merk met meisjessneakers, gaat zich meer als lifestylemerk profileren. Voor de nieuw koers stelde agentschap Fashion Instinct een international sales manager aan: Ronald Eisses. Hij is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het merk in Europa. Eisses: “Alles valt en staat met merkbeleving en onderscheidend vermogen.”

Naast het gebruik van modische prints en nieuwe materialen, kunnen retailers gebruik maken van interieuraccessoires. Zo zal er bij de collectie een display worden geleverd. “Door het gebruik van goede ondersteunende winkel materialen en een actief social media marketing beleid willen wij een bredere doelgroep bereiken. Pastry is niet alleen het merk voor de jonge meid, maar kan qua design en allure prima naar een oudere doelgroep vertaald worden.”

Pastry werd opgericht door de Amerikaanse zusjes Angela en Vanessa Simmons, bekend van MTV-series Run’s house en Daddy’s girls. Fashion Instinct haalde het sneakermerk begin 2011 naar Nederland. Na Nederland wil Fashion Instinct met Pastry focussen op België en Duitsland.