Zalando haalt 1-aprilgrap uit

dinsdag 01 april 2014

Onder het mom van klantenserviceverbetering gaat Zalando geleidelijk openingstijden invoeren. Zo zal de webshop vanaf eind deze maand in het weekend na acht uur ’s avonds sluiten, maakt de Duitse internetgigant dinsdag bekend.

Een 1 april-grap van het pr-team, zo bleek, maar een met een serieuze ondertoon. De openingstijden zouden namelijk landelijk en regionaal gaan verschillen. Terwijl klanten in Berlijn nog tot tien uur ’s avonds de online winkel in konden stappen, zou de koopavond in Bayern al om acht uur afgelopen zijn. Dit alles om de klanten ‘meer op zijn gemak te laten voelen’, aldus chief innovation officer Brick Mortar.

Zalando wilde met de stunt de spot drijven met de discussie of online winkels wel in de behoefte van de consument kunnen voorzien. “Met deze boodschap willen we juist een nadeel blootleggen waarmee klanten worden geconfronteerd op de offline markt,” aldus Boris Radke, woordvoerder van Zalando Duitsland.