Zalando scoort het beste op SEO in de modebranche

dinsdag 28 oktober 2014

Webwinkel Zalando heeft de beste score behaald op basis van organische zoekresultaten van Google. Dat blijkt uit SEO Benchmark onderzoek, in opdracht van iProspect, die de best scorende Nederlandse websites in beeld heeft gebracht. Zalando won in de categorie fashion.

Met een aandeel van 12,8 procent heeft Zalando het grootste aandeel in het SEO-verkeer in de modebranche. Fashionchick.nl komt op de tweede plaats met een aandeel van 4,4 procent, gevolgd door Beslist.nl (3,6 procent), de Bijenkorf (2,7 procent) en Wehkamp (2,4 procent). Andere namen uit de top tien waren Marktplaats, Wikipedia, Sans-online.nl, Omoda en Otto.

SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine-optimalisatie. Dit jaar werd het onderzoek voor de achtste keer uitgevoerd door iProspect. Het onderzoek geeft inzicht in de beste SEO performance in vijftien verschillende branches, waaronder fashion. Voorheen werd het onderzoek uitgevoerd onder de naam ‘Top 100 online vindbaarheid’.