Zalando stopt met 'home' aanbod; focus op kleding

donderdag 20 maart 2014

De Duitse internetgigant Zalando stopt met het aanbieden van interieurartikelen en focust geheel op kleding. De beslissing blijkt in december al genomen, maar wordt nu pas bekend. Dat meldt Retaildetail.

Zalando verkocht sinds twee jaar interieurartikelen online. De sectie 'wonen' met onder meer dekbedovertrekken, handdoeken, lampen enz. is nu op de site alleen nog onder het kopje 'outlet' terug te vinden.

Vorige maand rapporteerde Zalando over 2013 een omzetgroei van 50 procent naar 1 miljard euro. Het bedrijf verkocht voor het eerst meer kleding dan schoenen. "Kleding is waar we goed in zijn," zegt ook country manager Myrna Walsarie in Twinkle.

Het internetbedrijf voert nu vijf productgroepen: kleding, accessoires, sport, schoenen en premium met duurdere merken in de voorgaande vier categorieën. In december zette het Duitse bedrijf ook al de op zichzelf staande premium webshops Emeza en Kiomi stop ten einde zich volledig op het merk Zalando te concentreren.