kleine fabriek introduceert Junior Fashion Parade

maandag 16 december 2013

Het wordt een extra vrolijke wintereditie van kleine fabriek, 19 en 20 januari a.s. in Amsterdam RAI. De mooiste bekende en nieuwe junior labels zullen deze editie samen in een lange bonte ‘fashion parade’ door Hal 8 trekken. Een aanstekelijk initiatief van kleine fabriek, en nog meer positief nieuws omtrent de aanstaande editie van dit internationale junior fashion event.

Parade

Op kleine fabriek zijn zoals altijd veel nieuwe collecties te bewonderen. Nieuw deze keer is de manier waarop. Kleine fabriek zal twee maal per dag opgeschud worden door een uitbundige fashion show. Een lange stoet feestelijke modellen zal, vrolijk opgezweept door de begeleidende muziek, een circa 20 minuten durende slingerroute afleggen over de beurs. De deelnemende merken stylen de modellen van top tot teen en kunnen daardoor hun nieuwe collecties extra sterk neerzetten. Samen met hun stand-presentatie laten ze in één opslag zien welk beeld ze voor ogen hebben.

Object+

Designartikelen voor de kinderkamer, accessoires en kado-artikelen groot en klein doen het al jaren goed in de kindermode retail. En die trend lijkt nog lang niet gekeerd want het Object+ segment van kleine fabriek is als eerste (bijna) volgeboekt. Merken als Kuk, Aden + Anais, Dynamic Comfort, de lifestylecollectie van Imps & Elfs, Jellycat, Noeser, Esthex en My Little Baby Rock zijn deze editie van de partij. Het basic stand-concept in Object+ voor start ups en merken met kleine collecties zoals Hippy Skippy, Brulino en Donsje zal na een succesvolle introductie vorige editie, nu iets uitgebreid zijn.

Lezingen

Als toonaangevende vakbeurs in kindermode en lifestyle is kleine fabriek niet alleen een business platform waar orders worden geschreven en professionals van alle geledingen contacten leggen én onderhouden. Mode is per definitie dynamisch met ieder seizoen weer nieuwe inspirerende trends maar ook de fijne kneepjes van het vak veranderen razendsnel. Om deelnemers en bezoekers van kleine fabriek in twee dagen tijd up-to-speed te brengen met alle ontwikkelingen biedt kleine fabriek een uitgebreid programma met lezingen en trendpresentaties.
Ten opzichte van vorige editie worden deze winter nog meer sprekers over nog meer onderwerpen verwacht, zoals: trendwatcher en columniste Lieke Lamb die haar kijk op de meest actuele online ontwikkelingen zal delen, met name op het gebied van Social Media. Lonneke Reitsma, specialiste in online marketing, weet alles te vertellen over vindbaarheid op het web en de promotie van websites en webshops. Daarnaast geeft Suzanne Wartenbergh een lezing over Pinterest en hoe je dit slim kunt inzetten voor je (web)winkel, en presenteert Sanoma als expert op haar gebied de beste tips en tricks over ‘PR in de media’.

Het lezingenprogramma past bij het geloof in F2F (Face-to-Face) van de organisatie: “Er is op Internet zoveel te vinden over online ontwikkelingen en de juiste inzet van Social Media, maar zie door de bomen het bos nog maar eens! Onze experts zijn als een praktische en inspirerende filter van al deze informatie en dat zal zeker houvast bieden. Bovendien, een boeiende live presentatie blijft veel beter hangen dan al die woorden op het net.” Lees meer over dit uitgebreide lezingenprogramma in een volgend persbericht.

Ondertussen heeft weer een mooie line up met nieuwe namen zich aangemeld: McGregor, Converse, Liu Jo Junior, 7 for all Mankind, Lee, Billieblush, Redskins, Pepe Jeans London, … kijken uit naar hun debuut op kleine fabriek.

Laat de winter maar komen!