kleertjes.com stroomlijnt processen met automatisering ACA

donderdag 10 april 2014

Online fashion retailer kleertjes.com heeft eind maart gekozen voor de implementatie van ERP-systeem Retailium. Met deze automatiseringsoplossing van softwareontwikkelaar en -leverancier ACA uit Eindhoven wil het bedrijf zijn slagkracht op het gebied van procesbeheer en -optimalisatie vergroten.

Het succesvolle bedrijf in kinderkleding gaat Retailium inzetten als spil tussen zijn webshop en warehouse managementsysteem. Hierbij zal het ERP-systeem het inkoopproces, het ordermanagement en de financiële administratie ondersteunen. Begin april is ACA gestart met de uitvoering van het implementatietraject. De livegang van het project staat gepland voor later dit jaar.

Siad Awwad, directeur bij kleertjes.com: “ACA is een specialist op het gebied van software voor de fashionbranche. Dat zie je in alle facetten terug. Het bedrijf heeft grote stappen gezet als het gaat om de automatisering van zowel offline retail als online retail. Het nieuwe systeem stelt ons in staat om al onze huidige processen te stroomlijnen en beter controleerbaar te maken. Daarnaast biedt het ons de mogelijkheid om nieuwe paden te bewandelen, zoals de inzet van een long tail-productassortiment.”

“Het feit dat nu ook kleertjes.com zijn vertrouwen in ons bedrijf heeft uitgesproken, bewijst opnieuw dat de inspanningen die we hebben verricht op het gebied van e-commerce de juiste zijn geweest. Qua omvang en aantal bestellingen per periode speelt het bedrijf in de eredivisie van online spelers in de fashionmarkt. Wij zien de samenwerking met kleertjes.com dan ook als een erkenning van onze expertise en kwaliteit”, aldus Carel Smulders, manager sales bij ACA.

Over ACA

Het is de missie van ACA om fashionbedrijven beter te laten presteren met behulp van excellente software. Software die hen in staat stelt de crosschannel consument optimaal te bedienen en de onderneming te sturen op basis van betrouwbare managementinformatie. Software die intelligentie herbergt waarmee nee-verkopen tot een minimum kunnen worden beperkt. Alle typen fashionbedrijven kunnen bij ACA terecht. Van pure online spelers tot filiaalbedrijven, van zelfstandige winkels tot crosschannel bedrijven en van merkleveranciers tot wholesalers die hun retailklanten beter willen ondersteunen. ACA bestaat sinds 1983 en heeft meer dan 1.000 bedrijven geautomatiseerd. www.aca.nl