& Other Stories opent in Amsterdam

donderdag 30 januari 2014

Na steden als Barcelona, Parijs, Berlijn en Stockholm opent het luxe zusje van H&M ook een winkel in Amsterdam. Het eerste filiaal van & Other Stories zal in het najaar de deuren openen in aan de Heiligeweg, waar momenteel nog een Intertoys-winkel is gevestigd.

"We zijn ontzettend blij dat we de perfecte locatie in het centrum van Amsterdam hebben gevonden," zegt Samuel Fernström, head bij & Other Stories in een persbericht. "Het was - sinds de lancering van & Other Stories in 2013 - een droom voor ons om naar Nederland te komen. We kunnen niet wachten om te zien hoe onze winkel aan de Heiligeweg tot leven komt."

De eerste Nederlandse winkel van & Other Stories moet dit najaar open gaan. Het pand aan de Heiligeweg is 650 vierkante meter groot, verdeeld over twee verdiepingen. Zowel de mode- als de beautycollectie van het Zweedse label zal verkrijgbaar zijn in Amsterdam.

Eerste winkel & Other Stories opent dit najaar in Amsterdam

& Other Stories werd in maart 2013 in Londen gelanceerd. Daarna volgden vestigingen in Parijs, Berlijn en Stockholm. Dit jaar wil de modeformule flink uitbreiden, zowel in nieuwe als in bestaande markten. Behalve Nederland zal ook België een eerste vestiging van & Other Stories krijgen. Online wil het merk expanderen naar Oostenrijk en Ierland. Moederbedrijf H&M zegt in het jaarverslag dat de nieuwe modeketen enthousiast is ontvangen door consumenten. Of het al rendabel is, maakt het bedrijf niet bekend."Een nieuw merk opbouwen kost tijd, en vraagt om grote investeringen en kosten."

Met & Other Stories wilde moederbedrijf H&M het totaalaanbod voor de consument verbreden. H&M is nu vrijwel in alle segmenten van de modebranche aanwezig, met uitsluiting van couture. Het modeconcern wilde met de nieuwe formule het succes van Cos - gelanceerd in 2007 - evenaren. De modeketen met minimalistische kleding voor mannen, vrouwen en kinderen, heeft momenteel vestigingen in twintig landen.

& Other Stories draait om het creëren van een persoonlijke stijl. De filosofie van het label is dat schoenen, tassen, sieraden, lingerie en beautyproducten net zo belangrijk zijn als kleding en ook styling vereisen. Het modemerk heeft ateliers in Parijs en Stockholm waar de kleding- en accessoirecollecties worden ontworpen. De stijl varieert van masculiene belijningen tot vrouwelijk chic. Het label streeft ernaar om tijdloze favorieten binnen een breed prijsassortiment aan te bieden.