Doorstart Welikefashion.com met We Are Labels

vrijdag 28 februari 2014

De Amsterdamse multibrand modeformule We Are Labels heeft de failliete webshop Welikefashion.com overgenomen. De online modewinkel werd in januari door de rechtbank in Amsterdam failliet verklaard. Medio maart moet de webshop weer in de lucht zijn.

We Are Labels denkt met Welikefashion.com de online positie te kunnen versterken. "Welikefashion.com is een mooi bedrijf, dat goed aansluit op de filosofie van We Are Labels," zegt Pieter-Bas Broeke, eigenaar van de Amsterdamse boetieks.

Volgens Broeke is er wel veel werk aan de winkel. "Uiteraard moet er veel gebeuren om een succesvolle doorstart te maken. We zullen teruggaan naar de basis, waar Welikefashion.com voor stond," zegt hij. Momenteel ontwikkeld ISM e-Company, het e-commerce bureau dat ook webshops bouwde voor Maison Scotch en Sissy-Boy, een nieuwe webwinkel voor Welikefashion.com. "We hebben er alle vertrouwen in dat we met de overname van deze modesite een flinke slag slaan als het gaat om het versterken van onze positie in Nederland."

Webshop Welikefashion.com heeft nieuwe eigenaar

Welikefashion.com, met merken als Aaiko, Second Female en Club Manhattan werd in 2003 opgericht door Marianne van Leeuwen. De modewebshop heette tot 2007 Netalsindefilm.nl. Het idee was afgekeken van het Britse Asos (as seen on screen). De collectie bestond uit modeartikelen die beroemdheden dragen in films en op televisie. Het bedrijf veranderde van naam omdat de oprichters internationale ambities hadden. In februari 2008 opende Welikefashion ook een fysieke winkel, op de Van Baerlestraat in Amsterdam.

Het bedrijf werd in januari dit jaar failliet verklaard. Volgens curator Sjef Bartels was de omzet te laag. In 2013 werd 400.000 euro geïnvesteerd in Welikefashion,com, met als doel de omzet van de vennootschap te doen stijgen. De investeringen resulteerden echter niet in een omzetverhoging: de omzet bleef steken op 70 procent van de omzet in 2012. Omdat de eigenaar geen verdere investeringen wilde doen, en de schulden opliepen, werd faillissement aangevraagd.

Curator Bartels schrijft in het faillissementsverslag van Welikefashion.com dat een tiental partijen interesse hadden in de overname van het modebedrijf. Het hoogste bod, dat de curator heeft aanvaard, bedroeg 110.000 euro.

We Are Labels gaat uitbreiden met winkel in de Pijp

We Are Labels begon in 2010 met de winkel Labels Amsterdam in de Utrechtsestraat. Binnen anderhalf jaar kwamen er twee winkels - in de Utrechtsestraat en in de Negen Straatjes - en een webshop bij. Vorig jaar opende We Are Labels een herenmodewinkel en onlangs opende het bedrijf een tweede boetiek in de Negen Straatjes en ook een shop-in-shop bij concept store Hutspot aan de Rozengracht in Amsterdam.

Pieter-Bas Broeke: "Het gaat erg goed met We Are Labels. Sinds de start van onze eerste boetiek eind 2010 hebben we in korte tijd vier winkels en een shop-in-shop geopend. Deze zomer komen we met een grote winkel van 300 vierkante meter in de Pijp, waar we voor het eerst dames-en herenmerken zullen combineren. Tevens gaan we hier lifestyle producten en cadeaus verkopen die aansluiten bij ons concept." De eigenaar zegt zowel online als offline in 2014 zo'n 50.000 klanten te verwachten.

We Are Labels verkoopt merken als Mbym, Marie-Sixtine, Minimum, Nümph, Gestuz, Eleven Paris, Just Female en Samsoe & Samsoe.