Business

Shein sluit partnerschap met Pimkie, wat tot controverse leidt in de Franse mode-industrie

Shein, een toonaangevende wereldwijde fast fashion retailer, is een strategisch partnerschap aangegaan met het Franse dameskledingmerk Pimkie. Het label, opgericht in 1971, zal internationaal worden verkocht via de marktplaats van Shein. Deze samenwerking markeert ook de lancering van Shein Xcelerator in Frankrijk. Dit programma is ontworpen om...

bezig met laden...

Member
Business|

Onderzoek: route naar methaanreductie in de mode steunt op leer, wol en kasjmier

Collective Fashion Justice berekende samen met Amerikaanse universiteiten de impact van methaan voor de kleding- en schoenenproductie wereldwijd. De resultaten staan in een whitepaper, die serieuze vraagtekens zet bij de duurzaamheid van dierlijke materialen. Met op nummer één: (geiten)kasjmier, wol en leer. Óók mode: 8,3 miljoen ton methaan Uit...

bezig met laden...

Retail

Waarom echte merken vandaag de dag echte ruimtes nodig hebben

De beelden van de massa die naar de opening van het nieuwe Westfield winkelcentrum in het Hamburgse Überseequartier stroomde, spraken boekdelen. Meer dan tweehonderdduizend bezoekers in één weekend. Een prestatie die geen enkel algoritme kan nabootsen. Hoe persoonlijk of data-geoptimaliseerd digitale campagnes ook mogen zijn, mensen verlangen...

bezig met laden...

BusinessMember

Cool Investments: MS Mode verstevigt positie, America Today krimpt verlies

Cool Investments geeft inzicht in de cijfers van portfoliomerken America Today en MS Mode. De twee merken hebben beide een kleine omzetgroei genoteerd in het boekjaar 2024, zo blijkt uit een bericht van het bedrijf. Onderaan de streep laten de twee merken wel een ander resultaat zien. MS Mode heeft de meeste netto-omzet binnengehaald in het...

bezig met laden...