Etalage van het Jaar van Designing Haaker

maandag 30 maart 2009

Tijdens het jaarlijkse evenement ‘Visual Language’ van etalagebedrijf Beekwilder in Amsterdam is onlangs de winnaar van de Etalage van het Jaarverkiezing bekendgemaakt. Volgens de vakjury, die bestond uit Marlies Dekkers (ontwerpster), Marcel ten Holte (uitgever Retailtrends) en Jan Berger (voormalig CEO Bijenkorf), was Ursula de Vreede van visueel communicatiebureau Designing Haaker met de etalage ‘Wit Wit Wit’ voor Bins mode in Wassenaar door een origineel en krachtig sfeerbeeld de beste verleider. De winnaar ontving een award en een inspiratiereis naar New York uit handen van directeur Rob Beekwilder en lingerieontwerpster Marlies Dekkers.

Uit honderden inzendingen werden 25 etalages genomineerd in de categorieën Seizoenen, Actie & Thema en Feestdagen. Aan de vakjury de taak hieruit een winnaar te kiezen. Dit deden zij aan de hand van vooraf gestelde criteria, waaronder stopkracht, vakmanschap, compositie en totaalbeeld. Designing Haaker wist zich volgens de jury in alle criteria onderscheidend te uiten.

Ook het publiek kon inzendingen beoordelen door via www.etalagevanhetjaar.nl te stemmen voor de publieksprijs. In deze categorie wist Creator B.V. uit Assen met de etalage ‘Go China!’ de meeste stemmen achter zich te krijgen. Het Aanstormend Talent dit jaar was de Belgische student Martijn Schevernels, met zijn onderwater-etalage ‘Nivea Aqua Cool’.

Etalagegigant Beekwilder bestaat dit jaar 85 jaar. Ter gelegenheid van dit jubileum opent Beekwilder speciaal voor niet-zakelijke contacten tijdelijk haar deuren. In de expositie ‘85 jaar verleiding’ kunnen klanten én particulieren zien hoe etaleren zich door de jaren heen in Nederland heeft ontwikkeld. In dit overzicht spelen drie etalagefiguren een rol: Barbie, Twiggy en Sandy Shaw, drie iconen uit de jarig zestig. De expositie is van 26 maart t/m 1 augustus te zien bij Beekwilder, Prins Hendrikkade 16-19 in Amsterdam.