Fashionwheels en CB samen verder CB Fashion

vrijdag 25 april 2014

Logistiek dienstverleners Fashionwheels en de business unit Fashion van CB gaan vanaf deze week verder onder de naam CB Fashion. De nieuwe naam komt voort uit de joint venture die de bedrijven begin dit jaar aan zijn gegaan. CB verwierf daarbij een belang van 50 procent in Fashionwheels.

De samenwerking stelt de bedrijven in staat om verder te groeien in de modelogistiek. Dankzij de krachtenbundeling is CB Fashion een van de leidende logistiek dienstverleners in de modebranche in West-Europa geworden. Samen bieden de bedrijven complete logistieke oplossingen voor retail en wholesale aan op het gebied van voorraadbeheer, inkomende en uitgaande goederen en e-commerce logistiek.

CB Fashion is een van de leidende logistiek dienstverleners in de modebranche

Met de nieuwe merknaam willen de partners hun gezamenlijke focus op de markt onderstrepen. “Met CB kunnen we bestaande en nieuwe klanten een uniek logistiek platform bieden. Hiermee waarborgen we continuïteit op de lange termijn,” aldus Mark Fransen, CEO van CB Fashion, in een verklaring.

Het briefpapier, visitekaartjes en de vestigingen in Helmond zijn inmiddels voorzien van de nieuwe naam. Ook de websites worden inmiddels doorgelinkt naar de nieuwe gezamenlijke url CB-fashion.nl. Het wagenpark wordt in fases voorzien van de nieuwe huisstijl.

Fashionwheels werd in 1996 opgericht in textielstad Helmond. Na drie jaar opende het een eigen distributiecentrum met een vloeroppervlak van 7.500 vierkante meter. In 2002 was de capaciteit verdubbeld en in 2008 beschikte Fashionwheels over meer dan 50.000 vierkante meter warehouses. Halverwege 2010 nam de capaciteit nog verder toe tot 35.000 vierkante meter opslag van hangende kleding en 40.000 vierkante meter voor liggende kleding, schoenen en accessoires.

CB werd opgericht in 1871 en richtte zich in eerste instantie op de boekenbranche. Als Centraal Boekhuis werd CB een van de meest toonaangevende logistieke spelers in Nederland en België. De laatste jaren boorde het bedrijf nieuwe markten aan, waaronder Healthcare en Fashion.