Flavourites opent online warenhuis tijdens offline event

donderdag 21 november 2013

Flavourites, het online portal dat consumenten doorverwijst naar bijzondere, gespecialiseerde webshops, gaat uitbreiden. Tijdens de vijfde editie van webshopevent Flavourites Live aankomend weekend in Amsterdam lanceert het internetbedrijf een online warenhuis: Flavourites Store.

In het webwarenhuis zijn producten uit tweehonderd webshops verkrijgbaar die bij Flavourites aangesloten zijn. Naast mode en kinderkleding bestaat het assortiment ook uit woonaccessoires, beautyproducten en cadeaus. Om het aanbod exclusief te houden kiest Flavourites vooral voor producten die in kleine oplages of met de hand gemaakt zijn.

Door samen te werken willen de initiatiefnemers kleinere webshops laten concurreren met internetgiganten. “Door een deel van de promotie uit handen te nemen en de krachten van verschillende webshops te bundelen, willen we gezamenlijk tegen de grote jongens opboksen,” vertelt medeoprichtster Natascha Klootsema. “De komende tijd gaan we het aantal deelnemende webshops uitbreiden naar honderden. We willen een nieuwe grote speler worden, maar dan voor nicheproducten.”

De shop werkt op commissiebasis. Webshops leveren zelf beeldmateriaal en productinformatie aan, Flavourites stelt het assortiment samen. Ook regelt het webwarenhuis de betaling en klantenservice. De webshops zelf doen vervolgens de bestelling op de post en maken gebruik van Flavourites verpakkingen.

Flavourites Shop onderscheidt zich met een strenge selectieprocedure

Flavourites begon in 2007 als verzameling van webshops voor vrouwen met een druk leven met als doel om overzicht aan te brengen ‘in het woud der webshops’. Inmiddels heeft het internetbedrijf 1300 webshops in zijn bestand en trekt de site 100.000 bezoekers per maand. De afgelopen jaren kwamen er een magazine en een offline event bij, maar de wens bleef om ook iets op productniveau te doen. De Flavourites shop noemt Klootsema ‘een logische stap’.

Het webwarenhuis wil zich van andere online warenhuizen onderscheiden door een strenge selectieprocedure te hanteren. Klootsema: “Dagelijks worden we overspoeld met aanmeldingen. De belangrijkste vraag die we onszelf stellen is: worden we er blij van? We kiezen alleen vernieuwende webshops uit met een uniek productaanbod en een look and feel die past bij Flavourites en onze doelgroep. De pareltjes onder de webshops.”

De officiële lancering vindt vrijdag plaats tijdens Flavourites Live, een driedaags event waar consumenten bij 160 webshops live kunnen shoppen. Ook is er een Fashion Lounge waar shoppers terecht kunnen voor tips over de laatste trends, stijladviezen en een fotoshoot. Op vrijdag en zaterdag is er ook een zakelijk event: Flavourites Live Business. Ondernemers kunnen workshops en seminars volgen en speedcoachsessies boeken bij webshopspecialisten.

Foto's: Louis Haagman/Louishaagman.nl