• Home
  • V1
  • Leads
  • Inkoopcentrum Almere wordt modischer

Inkoopcentrum Almere wordt modischer

Door FashionUnited

bezig met laden...

Scroll down to read more

Leads

De opvolger van de Brandboxx in Almere, Fashion Dôme, moet een hippere uitstraling krijgen. En de nieuwe naam zal zorgen voor een frisse start, zonder de negatieve herinneringen aan het faillissement van de dochteronderneming

van projectontwikkelaar TCN. Paul van As, commercieel directeur van Fashion Dôme: "De naam mocht ook wel unieker. We willen de relatie met mode meer onderschrijven."

Het

was saai geworden in gebouw Dôme, onderdeel van het inkoop- en informatiecentrum voor detaillisten uit de modebranche Brandboxx in Almere. Een maand geleden werd de onderneming van TCN failliet verklaard. Vastgoedbedrijf de Chalet Group - al eigenaar van het pand - nam de huurcontracten van de modemerken in het complex voor een onbekend bedrag over om er weer een succesvol fashion business center van te maken. Ook vijf medewerkers konden door de overname hun baan behouden. "Chalet gelooft in ondernemen met concepten en wil dan ook actief betrokken zijn bij de merken in het pand. Het is meer dan kil en koud ondernemen," zegt Paul van As, commercieel directeur van Fashion Dôme, zoals het inkoopcentrum vanaf nu gaat heten.

De eerste verandering die de 65 exposanten gaan merken in Dôme, is de actievere betrokkenheid van de eigenaar van het pand. De labels als Garcia, Mustang Jeans en Tom Tailor kunnen daarbij denken aan gezamenlijke marketing- en promotieacties. Ook het interieur zal de komende weken worden opgefrist, maar dat is volgens Van As 'niet wereldschokkend'. "Fashion Dôme gaat aantrekkelijker worden, met een hippere uitstraling. Uiteraard in overleg met de huurders," zegt de commercieel directeur. Ook de gevel kan beter. "Het gebouw, in de vorm van een ufo, is architectonisch onderscheidend, maar de signing, de entree en de parkeerplaatsen kunnen beter."

Momenteel is 70 procent van de showrooms in het inkoopcentrum in Almere bezet. De nieuwe eigenaar wil dat de komende jaren alle plekken gevuld worden. Volgens Van As is dat niet onhaalbaar, omdat de bezetting van Dôme niet de reden was van het faillissement van moederbedrijf TCN. De oorzaak: een uitbreiding, terwijl de vraag terug liep. "Maar we zijn realistisch. We zitten middenin een economische crisis, dus
een streefdatum hebben we niet."

Wel heeft Van As ideeën over toekomstige exposanten. Momenteel lopen gesprekken met buitenlandse merken uit het midden- en hoogsegment. Het gaat om merken uit Noord-West-Europa, maar ook modelabels uit Azië wil Fashion Dôme graag verwelkomen. “Young fashion en jeans zijn goed vertegenwoordigd in het inkoopcentrum. Dat gaan we versterken en uitbouwen."

Naast modemerken moeten ook andere bedrijven die zich richten op de moderetail zich vestigen in Dôme. De nieuwe eigenaar wil dat retailers die kleding inkopen in Almere gelijk paspoppen en rekjes kunnen meenemen. Van As is vol vertrouwen: “Het inkoopcentrum is in goede onderhoudsstaat, heeft een handig bereikbare locatie, met een focus op winkeliers uit Noord-Nederland en gratis parkeerplaatsen.”

Foto’s: Facebook Brandboxx Almere

BRANDBOXX
Brandboxx Almere
Fashion Dome