Kering gaat huiselijk geweld bestrijden onder werknemers

dinsdag 19 november 2013

Kering, het tweede grootste luxeconcern ter wereld, gaat huiselijk geweld bestrijden onder zijn Italiaanse medewerkers. Na een succesvolle pilot bij Gucci gaat het moederbedrijf van Saint Laurent, Bottega Veneta en Puma het project nu uitrollen onder alle medewerkers van modehuizen die actief zijn in Italië. Dat meldt Sportswearnet.

CEO François-Henri Pinault heeft een handvest van de Italiaanse stichting ‘Donne in Rete contro la violenza’ (D.i.Re) ondertekend om huiselijk geweld tegen vrouwen onder medewerkers van Kering te bestrijden. Met het handvest willen de partijen bewustzijn creëren over huiselijk geweld en steun bieden voor potentiële slachtoffers.

Kering wil het project wereldwijd uitrollen
Binnen het bedrijf zijn een medewerkers aangewezen als ambassadeurs. Zij zullen getraind worden door de Kering Foundation en D.i.Re om potentiële slachtoffers te kunnen steunen en doorverwijzen naar de hulporganisatie. "Onze medewerkers moeten onze belangrijkste ambassadeurs zijn, zodat zij de stem van slachtoffers van huiselijk geweld kunnen versterken,” aldus Pinault.

In 2010 tekende Kering een soortgelijke samenwerking in Frankrijk met de Fédération Nationale Solidarité Femmes (FNSF). Het modeconcern benoemde 120 personeelsleden tot ambassadeur en trainde hen om collega’s te kunnen bijstaan en steunen in gevallen van huiselijk geweld.

De topman liet weten van plan te zijn het project wereldwijd te willen uitrollen in alle landen waar Kering actief is.

Foto's: Ateliers Bottega Veneta en Gucci