Beurzen|Interview

Waarom Modefabriek terugkeert naar Vijfhuizen: Internationaal sterker, ideaal voor wintereditie

Modebeurs Modefabriek keert terug naar Expo Greater Amsterdam in Vijfhuizen. Beursdirecteur Caroline Krouwels vertelt over het besluit, waarom de locatie zo goed past bij de beurs en wat men nog meer kan verwachten van de wintereditie op 18 en 19 januari 2026. Modefabriek debuteerde in Expo Greater Amsterdam op 26 en 27 januari 2025. Het was...

bezig met laden...

BusinessMember

Van kosten- naar marktgeoriënteerd: De evolutie van modeprijsstrategieën

De mode- en textielbranche staat onder druk. Onzekerheid bij consumenten, gestegen loon- en productiekosten, leveringsproblemen en hoge voorraden vereisen veranderde spelregels in de prijsbepaling. Waar merken en retailers de afgelopen jaren konden rekenen op stabiele marges en planbare afzetcycli, is strategische prijsbepaling nu meer dan ooit...

bezig met laden...

Retail|Interview

Hoe Only & Sons de plek van grote zus Only inneemt in de winkelstraat

Only & Sons, het broertje van Only, is de afgelopen jaren strategisch opgebouwd tot een winstgevend merk, met een duidelijk profiel en een groeiende winkelportefeuille. Waren er rond de coronapandemie nog maar een handjevol Europese filialen geopend, tikt de subketen binnenkort de veertig aan. Enrico Leatemia, sinds drie jaar country manager...

bezig met laden...

ModeMember

Première Vision FW26 Seizoens- & Kleurenrapport

Belangrijkste trends uit het Première Vision FW26 whitepaper: 1. Innovatie en Technologie: Een Nieuwe Koers In een wereld van wereldwijde instabiliteit is onvoorspelbaarheid de nieuwe norm. Innovatie geïnspireerd door de natuur, variërend van biofabricage en regeneratieve materialen tot biotech, wijst op een symbiotische, post-fossiele toekomst....

bezig met laden...