Miljoeneninvestering voor Indiase e-tailer Myntra

donderdag 06 februari 2014

Myntra, India’s grootste kledingwebshop, heeft 37 miljoen euro opgehaald in een financieringsronde die geleid werd door Premji Invest. Naar verwachting kan Myntra dankzij de miljoeneninvestering in 2016 uitgroeien tot de grootste modebestemming van India. Dat meldt Fibre to Fashion.

Myntra steekt de miljoeninvestering in de versterking van zijn IT-infrastructuur en consumer experience en gebruikt een deel om toekomstige groei-initiatieven te bekostigen. India’s e-commercemarkt – de reismarkt niet meegerekend – is momenteel goed voor 2,3 miljard euro. Experts van de Aziatische investeringsmaatschappij CLSA voorspellen dat de markt over vijf jaar 16,3 miljard euro waard is.

Naar schatting is Myntra in 2016 de grootste modebestemming van India

Volgens mede-oprichter en CEO Mukesh Bansal is Myntra goed voorbereid om te kunnen profiteren van deze groeikans met ‘haar overtuigende ondernemingsmodel, productinnovatie en dynamsich leiderschap’. “We groeien gestaag, hebben ons assortiment uitgebreid en nieuwe klanten uit verschillende regio’s van het land aangeboord. Deze financieringsronde biedt ons de mogelijkheid om te groeien, talent aan te trekken en te behouden, de IT-infrastructuur te verbeteren en het Myntra-merk te versterken,” aldus Bansal.

Naar schatting komt de brutowaarde van het totale handelswaar op Myntra.com in 2016 uit op 1 miljard dollar (740 miljoen euro). Daarmee zal de webshop verreweg de grootste modebestemming van heel India zijn.

Sinds de lancering in 2007 is er in totaal 55,5 miljoen euro in Myntra gepompt. Onder de beleggers bevinden zich onder meer investeringsmaatschappijen Accel Partners en Tiger Global. De webshop ontvangt meer dan 50 miljoen bezoekers per maand en biedt 50.000 producten van meer dan 600 merken aan, waaronder Nike, Adidas, Puma, Levi’s, Arrow, Steve Madden en lokale labels als Indian by Manish Arora en FabIndia en HRX by Hrithik Roshan.