MissEtam.nl winnaar publieksprijs Thuiswinkel Award 2014

vrijdag 28 maart 2014

Miss Etam kan nog een award toevoegen aan de toch al uitgebreide lijst met prijzen die de keten de afgelopen jaren in de wacht sleepte. Tijdens het Nationale Thuiswinkel Awards Gala kreeg de modeketen de Thuiswinkel Award 2014 uitgereikt. De webshop MissEtam.nl won de Publieksprijs XL in de categorie Mode. Ook Wehkamp en De Bijenkorf gingen met een award naar huis.

Miss Etam wint Thuiswinkel Award Publieksprijs XL in de categorie Mode

De Thuiswinkel Awards werden donderdagavond uitgereikt in het Grand Hotel Huis ter Duin in Noordwijk aan Zee. Stichting Nationale Thuiswinkel Awards reikt elk jaar publieks- en vakprijzen uit. Nieuw in 2014 was dat consumenten uit een online panel van onderzoeksbureau GfK hebben bepaald wie de winnaars zijn van de Publieksprijzen XL. Deelnemende webwinkels hoefden daardoor niet meer de consument op te roepen voor het verzamelen van stemmen. De Publieksprijzen XL werden uitgereikt in zeven categorieën aan webwinkels met een jaaromzet hoger dan 4 miljoen euro. De consumenten uit het panel kozen dit jaar MissEtam.nl als winnaar in de categorie Mode. De webwinkel van de damesmodeketen nam het op tegen Wehkamp.nl en Kleertjes.com.

Online warenhuis Wehkamp.nl is door de vakjury uitgeroepen tot Beste Mobiele Webwinkel. De webshop was ook genomineerd voor de overall vakprijs Beste Webwinkel van Nederland 2014, maar moest Bol.com voor laten gaan.

De Bijenkorf won de vakprijs Easy Buying Award. De vakjury reikte die award vorig jaar ook al uit aan De Bijenkorf. Het warenhuis werd toen eveneens benoemd als Beste Mobiele Winkel.

Ook Wehkamp, De Bijenkorf en Sloggies winnen Thuiswinkel Awards

De Publieksprijzen XS, voor webwinkels met een jaaromzet lager dan 4 miljoen euro, werden op 6 maart al uitgereikt. In de categorie Damesmode won Jemappelle.nl, in de categorie Herenmode won Onlyformen.nl, in de categorie Lingerie & Ondermode won Sloggies.nl, Laarzenwinkel.com won in de categorie Schoenen, en Kinderkleding-tekoop.nl won in de categorie Baby & Kind.

Miss Etam wint prijs na prijs. Zo werd het bedrijf in oktober 2013 voor de vijfde keer op rij uitgeroepen tot beste damesmodeketen van Nederland. In een interview met FashionUnited noemde John van der Ent, CEO van de Etam Groep waar Miss Etam deel van uitmaakt, toen een aantal redenen voor het succes van de modeketen: “Een goede prijs-kwaliteitsverhouding, regelmatig nieuwe collecties – elke week komen 150 nieuwe items binnen in de winkels – en beschikbaarheid. Het artikel in de folder is ook echt te koop, in de winkels en online.” De Etam Groep heeft sinds september 2013 een nieuwe e-commerce directeur: Francine van Dierendonck. Dierendonck werkte eerder voor Philips.

Wijnand Jongen, secretaris van de stichting, over de avond in het Grand Hotel Huis ter Duin: “Het was een spectaculaire avond met mooie winnaars en eervolle verliezers. De vakjury had het door de vele inzendingen lastig dit jaar.”