Nieuw logo voor Reebok

woensdag 05 maart 2014

Sportmodemerk Reebok is vanaf nu te herkennen aan een rode driehoek: de delta. Volgens Reebok staat de letter uit het Griekse alfabet symbool van de verandering en positieve transformatie die fitness kan hebben op het leven van een persoon. Het nieuwe logo is te zien op alle nieuwe collecties, schoenen en kleding, die vanaf deze maand in de winkels liggen.

De Reebok delta heeft drie afzonderlijke delen die staan voor verschillende soorten verandering: fysiek, mentaal en sociaal. Want op die manieren verandert een mens die zichzelf over zijn vermeende grenzen heen duwt en een actief en uitdagend leven omarmt. "We geloven dat de voordelen van een actief leven verder gaan dan fysieke verandering. Het heeft impact op je hele leven en relaties met anderen," verklaart Matt O'Toole, chief marketing officer bij Reebok, het nieuwe logo.

Reebok focust op fitness en crossfit

Reebok heeft sinds begin 2012 het doel om alle standaardideeën over fitness voorgoed te veranderen. Het sportmodemerk zag dat veel mensen fitness geen leuke bezigheid vinden. Daarom wilde het bedrijf de manier waarop de wereld fitness ziet en ervaart veranderen en de sport toegankelijk maken voor iedereen die wil werken aan zijn of haar conditie. Het merk omarmde crossfit. De zware fitnessmethode met gewichtheffen, sprinten en gymnastiek vindt zijn oorsprong in de opleiding van militairen, brandweerlieden en politieagenten.

Tot Reebok zich in 2012 besloot te richten op fitness en crossfit, was het bedrijf zoekende naar een strategie. Sinds de overname door de Adidas Group in 2005 zocht het merk naar een geschikte plek op de markt. Reebok, dat in 1895 werd opgericht, stond in de jaren tachtig van de vorige eeuw vooral bekend om aerobics- en fitnesskleding voor vrouwen.

Het nieuwe logo moet aansluiten bij de koers die het merk sinds twee jaar vaart. "We hebben zelf meegemaakt op onze kantoren wat het omarmen van een gezonde levensstijl betekent," zegt O'Toole. "Op het hoofdkantoor in Massachusetts is de hele bedrijfscultuur veranderd. We werken harder, zijn productiever en gezonder, we zijn een beter Reebok. Iedereen kan veranderen met de juiste houding en benadering van het leven. Daar staat ons nieuwe symbool voor."

Miranda Kerr gezicht van Reebok-campagne

Vorige week maakte Reebok bekend een casual sneaker te lanceren. Model Miranda Kerr is het gezicht van de gymp, genaamd Skyscape. De uitdaging was volgens Reebok om een stijlvolle, comfortabele schoen te creëren die vrouwen de hele dag zouden dragen: tijdens het boodschappen doen, tijdens uitjes met vriendinnen, naar het werk, op weg naar de sportschool. "We hebben veel ervaring met het ontwikkelen van producten voor vrouwen," zegt Martina Jahrbacker, head of Reebok walking. "Het kostte ons toch twee jaar om deze schoen te voltooien, want we wilden een schoen die perfect de actieve levensstijl van vrouwen zou ondersteunen en tegelijk uniek zou zijn."