PVH investeert in Karl Lagerfeld

woensdag 09 april 2014

Karl Lagerfeld heeft flinke ambities met het modelabel dat zijn naam draagt. De nieuwe flagshipstore in Londen - vorige maand geopend - is het startschot van een mondiale expansie. De Duitse ontwerper krijgt hulp bij zijn uitbreidingsplannen van PVH Corp. Het moederbedrijf van merken als Calvin Klein en Tommy Hilfiger heeft een minderheidsbelang verworven in Karl Lagerfeld.

"We hebben ambitieuze plannen voor het bedrijf en zijn begonnen met een agressieve groeistrategie. De afgelopen zes maanden hebben we elke drie weken een nieuwe winkel geopend," zegt Pier Paolo Righi, CEO van Karl Lagerfeld, in een persbericht. Eind vorig jaar werd al bekend dat het merk de komende vijf jaar honderd nieuwe winkels wil openen, waaronder veertig in China.

PVH gaat Karl Lagerfeld helpen met de expansieplannen. "We geloven dat PVH een grote aanwinst is. PVH kan ons steunen om zo te wereldwijd te groeien," aldus de topman.

Karl Lagerfeld verkoopt deel bedrijf aan PVH

De deal houdt ook in dat PVH rechten heeft om licentieproducten op de markt te brengen in Noord-Amerika. Tot nu toe richt het merk zich vooral op Europa en Azië. Hoe groot het minderheidsbelang is, heeft PVH niet bekend gemaakt. Ook is het onduidelijk hoeveel het bedrijf heeft betaald voor de aandelen.

Karl Lagerfeld bestaat uit de drie lijnen: Karl, Karl Lagerfeld Paris en Lagerfeld. Het bedrijf maakte eerder deel uit van de Tommy Hilfiger Group, totdat PVH Tommy Hilfiger overnam in 2010. Andere investeerders in Karl Lagerfeld zijn onder ander Apax Funds, the Chou Group, Tommy Hilfiger zelf en Fred Gehring, CEO van modemerk Tommy Hilfiger.

Onlangs werd het team van Karl Lagerfeld uitgebreid met Helen Wright. Zij gaat aan de slag als global vice president retail. Jezus Samper Velasco is aangesteld als vice president product & merchandising.