Business|Analyse

LVMH hervindt balans: Sephora leidt groep naar stabilisatie

LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), de wereldwijde marktleider in luxegoederen, maakt deze dinsdag 14 oktober zijn omzetcijfers bekend. De omzet over de eerste negen maanden van 2025 bedraagt 58,1 miljard euro. Het derde kwartaal (Q3) is een belangrijk keerpunt, met een terugkeer naar een totale organische groei van plus een procent. Dit...

bezig met laden...

Member
BusinessMember

Onderzoek: één op de drie modemerken heeft geen actieplan tegen ‘mulesing’

Twee derde van de internationale modemerken geeft onvoldoende openheid over hoe zij omgaan met live lamb cutting (LLC) oftewel ‘mulesing’, een pijnlijke ingreep waarbij huidplooien rond het achterwerk van lammeren worden weggesneden. Dat blijkt uit een nieuw rapport van de dierenwelzijnsorganisatie Four Paws, die meer dan honderd merken in elf...

bezig met laden...

BusinessMember

Europese Commissie keurt inperking ‘antiwegkijkwet’ goed

De Commissie Juridische Zaken (JURI) van het Europees Parlement heeft ingestemd met het Omnibus I-voorstel van de Europese Commissie, wat neerkomt op het afzwakken van bedrijfsverplichtingen onder de Corporate Sustainability Due Diligence Directive (CSDDD), ook wel bekend als de ‘anti-wegkijkwet’. Over de Antiwegkijkwet De CSDDD, zoals die in...

bezig met laden...

BusinessMember

AI in Fashion: Hoe Otrium AI inzet voor robotica en contentcreatie

AI verovert in rap tempo de mode-industrie. Waar het ene bedrijf afwacht, loopt het andere voorop. Outletplatform Otrium gebruikt kunstmatige intelligentie zowel achter de schermen, in het magazijn, als aan de voorkant, met generatieve AI content. Co-founder Milan Daniels vertelt hoe dit het bedrijf sneller, slimmer en klantgerichter maakt én...

bezig met laden...