Wehkamp.nl in nieuw jasje

dinsdag 12 november 2013

Het Zwolse online warenhuis heeft flink geïnvesteerd. Wehkamp.nl heeft een vernieuwde website, een online magazine, het bedrijf bouwt een nieuw logistiek centrum voor 100 miljoen euro en het assortiment van de webwinkel is uitgebreid. Consumenten kunnen voortaan pakken van Oger bestellen via de virtuele winkel.


Oger in zee met Wehkamp.nl

In het westen van Nederland doet Oger goede zaken, maar het oosten was een witte vlek op de kaart, zegt Oger Lusink, oprichter van het modebedrijf. Hij had eerst nog wel zijn twijfels over de samenwerking. "Maar toen ik op het hoofdkantoor in Zwolle was geweest, was de verloving rond," zegt Lusink.

Vanaf medio december moeten drie pakken, vijf shirts en tien dassen uit de Oger Red collectie te koop zijn op Wehkamp.nl. De prijs per kostuum: 298 euro. "De techniek van pakken maken is de laatste jaren zo verbeterd dat je voor een instapprijs al een geweldig pak hebt," aldus de herenmodespecialist.

Ook nieuw aan het assortiment van Wehkamp zijn de platforms 'Only for you' en 'Colour for you', met producten in gelimiteerde oplage, samengesteld door stylisten van het online warenhuis. De collecties zijn tijdelijk verkrijgbaar.

Meer aandacht voor inspiratie op Wehkamp.nl

Het uiterlijk van de site heeft sinds vandaag een nieuw jasje. Volgens marketing directeur Alexander van Slooten verandert de site per device. En er is meer aandacht voor video: zowel op de homepage als bij productinformatie. Zo krijgen consumenten meer informatie over de lengte en de pasvorm van een kledingstuk.

Door het nieuwe online magazine wil Wehkamp voorkomen dat klanten verdwalen in de zee van producten. Inspiratie is het belangrijkste doel van het virtuele tijdschrift. "Nederlandse vrouwen vinden mode leuk, maar niet super belangrijk. Er zijn maar weinig vrouwen die echt weten wat bij hen past. Veel vrouwen zijn onzeker en zoekende. Redactionele content kan hen helpen," zegt Puck Landewe, eindredacteur van het magazine. De mode-items in het tijdschrift moeten verschillende stijlen en smaken laten zijn. Het magazine is onafhankelijk: modemerken kunnen niet betalen voor een plekje in het blad. "Ik ben naast vrouwen gaan zitten om te kijken hoe ze shoppen. Een groot aantal vrouwen bleek te selecteren op de laagste prijs. Zo zien ze bepaalde merken nooit. Daarom hebben we in het magazine een mix van merken als Filippa K en Mango.”

Begin vorig jaar werd het online warenhuis nog in de etalage gezet door moederbedrijf RFS Holland Holding. Van een deal kwam het uiteindelijk niet. "We hebben tientallen serieuze plannen bekeken, maar geen van de partijen kon sneller groeien dan wijzelf," verklaart corporate reputatiemanager Dirk van den Bogaart. Of Wehkamp toch van eigenaar gaat veranderen in de toekomst kan hij niet zeggen. "Dat beslissen de aandeelhouders. Het is sowieso belangrijk om te blijven investeren in Wehkamp.nl, we hebben een groeistrategie voor de lange termijn."

Foto’s: Wehkamp.nl Magazine