DvF wrapdress bestaat 40 jaar

donderdag 09 januari 2014

Diane von Furstenberg viert de 40ste verjaardag van haar beroemde wrapdress. Reden voor een bijzondere uitgave van de jurk en een bijbehorende collectie, 'Pop Wrap'. De ontwerpster maakte de collectie, bestaande uit jurken, T-shirts en accessoires, in samenwerking met The Andy Warhol Foundation. De items uit Pop Wrap zijn dan ook bedrukt met DvF's signature prints Chain Link en Twigs in combinatie met bekende Warhol iconen, bloemen en dollartekens.

“Ik probeer nooit een groot modestatement te maken,” vertelt Von Furstenberg aan Wwd.com over haar wrapdress die bekend staat om de draagbaarheid en het comfort. “Ik wil graag de vriend in de kledingkast van vrouwen zijn.” De ontwerpster verkocht op 26-jarige leeftijd haar eerste wrapdress en bracht hem in 1997 opnieuw uit, nadat hij tien jaar lang niet meer verkrijgbaar was. “De eerste keer dat ik de wrapdress uitbracht, was dat om te laten zien dat ik onafhankelijk ben. De tweede keer was mijn doel om de wereld te laten zien dat het geen toeval was, die eerste keer,” vervolgt Von Furstenberg haar verhaal.

De Pop Wrap collectie is vanaf 10 januari verkrijgbaar in DvF-winkels. Naast de collectie Pop Wrap lanceert Diane von Furstenberg aankomende herfst een boek om de verjaardag te vieren: 'The Woman I Wanted to Be'. Op de website Dvf.com vraagt Diane von Furstenberg vrouwen hún verhaal over de wrapdress te vertellen.