LFW: Burberry’s Tweetwalk

dinsdag 20 september 2011

Een ‘Tweetwalk’. Na (3D) livestreams tijdens de afgelopen Fashion Weeks, zoals die op Piccadilly Circus, is Burberry weer met iets nieuws op de proppen gekomen om de nieuwe collectie op een nieuwe manier en onder een zo groot mogelijk publiek, onder de aandacht te brengen.

Burberry’s Twitter followers kregen gisteren als eerste de Burberry Prorsum SS12 collectie te zien middels backstage foto’s, nog voordat de modellen de planken van London Fashion Week op gingen. Dat wil dus zeggen voor de 1500 genodigden van de show als Anna Wintour en Phillip Green – van Topshop.

En de marketingstunt heeft gewerkt. Om 4.15 P.M. Londense tijd was Burberry het derde meest populaire onderwerp op social media wereldwijd.

Verrassende elementen in de nieuwe collectie van het Britse modehuis: Indonesische en Afrikaanse invloeden, te weten veel kleur, prints en kralen. Consumenten kunnen deze week nog een pre-order van de kleding en accessoires plaatsen via Burberry.com. Deze bestellingen worden binnen acht weken uitgeleverd.