Oudejaarsconference Burberry

maandag 10 december 2012

Nu het aftellen tot 2013 is begonnen, heeft Burberry besloten om in stijl terug te kijken op 2012. Het Britse modehuis heeft de Brits/Canadese regisseur Trevor Undi, die eerder werkte voor Alexander McQueen en Chanel, gevraagd om Burberry’s jaar in drie minuten vast te leggen.

Op muziek van Bernard Hermann van het Royal Philharmonic Orchestra wordt de kijker in drie minuten meegenomen in de wereld van Burberry. Van de archiefbeelden die als inspiratie dienden voor Burberry Prorsum en schetsen van creatief directeur Christopher Bailey tot nieuwe winkels die het merk dit jaar opende en flitsen van de modeshows tijdens Londen Fashion Week.

De video maakt onderdeel uit van Burberry’s digitale strategie. CEO Angela Ahrendts heeft sinds haar aanstelling in 2006 digitale media hoog op de agenda gezet. Om het 156-jarige bedrijf te laten groeien, besloot Ahrendts een jongere doelgroep die bovengemiddeld actief is in de digitale wereld aan te spreken. De topvrouw zette een uitgebreide technologische strategie op, die de online en offline wereld van Burberry met elkaar verbindt.

Het heeft het luxemerk geen windeieren gelegd. Met 14,5 miljoen Facebook likes en 1,4 miljoen volgers op Twitter is Burberry een van de populairste modebedrijven wereldwijd. Ahrendts werd eerder dit jaar mede dankzij haar vooruitstrevende visie door CNN en Fashionista uitgeroepen tot een van de tien meest invloedrijke vrouwen in de modewereld.